Een productfoto van het nieuwe bouwmodel van Komax
Branding fotografie

Kies voor een herkenbare visuele merkidentiteit

Jezelf als merk of bedrijf positioneren is niet altijd eenvoudig. Branding foto’s geven je een competitieve voorsprong door je verhaal op een opvallende en memorabele manier te vertellen. Dit soort beelden tonen immers wie je bent, wat je doet en creëren een directe connectie met je klanten.

Man laadt machines op een vrachtwagen.
Reclamebeeld van een lp houder. De Gouden platenhouder staat op een zwarte kast, tegen een bakstenen muur en een raam met zwarte lamellen. Het licht valt specifiek op de platenhouder om daar de nadruk op te leggen

Wat is branding fotografie?

Branding fotografie geeft jouw merk of organisatie een duidelijke, herkenbare visuele identiteit. Het zorgt voor een rode lijn doorheen al je beelden – van productfoto’s en team portretten, tot sociale media- en blogfoto’s. Elke foto straalt consistent uit wie je bent als merk.

Een detailfoto van deze voeten opmeter waarbij de voeten gemeten worden

Waarom is branding fotografie belangrijk?

De wereld is visueler dan ooit. Kijk maar naar het succes van Instagram, Tiktok en Snapchat. Branding fotografie is daarom onmisbaar als marketingmateriaal. Het bepaalt de uitstraling en persoonlijkheid van je merk. Zonder woorden te gebruiken, laat je klanten meteen zien waar je voor staat.

Hoe herken je kwalitatieve branding fotografie?

De fotograaf behoudt dezelfde toon, stijl en vibe in alle beelden. Herkenbaarheid is een belangrijke factor.

Een topshot van een man die op een post-it aan het schrijven is terwijl er allemaal kleine elementjes op zijn bureau liggen

Je werkt nauw samen met de fotograaf, want hij/zij moet jouw merk volledig begrijpen om dit te vertalen naar de juiste foto’s.

Een foto van de twee zaakvoerders van DSR terwijl ze poseren voor hun camion

Goede branding fotografie laat herkenbare elementen steeds terugkomen, terwijl er toch voldoende afwisseling is.

Een rode vrachtwagen staat geparkeerd onder een mooi architecturaal gebouw in Antwerpen in de avond

De foto’s weerspiegelen duidelijk jouw merk, zonder geforceerd of overdreven aan te voelen.

Een tandarts gaat met haar patiënt in gesprek in haar tandartsenpraktijk

De meeste branding fotografie speelt ook slim in op de emoties van je doelpubliek. Zo onstaat er meteen verbinding tussen je merk en klanten.

Twee werknemers bekijken een nieuw ontwerp op de computer en wisselen ideeën uit
1.

Consistentie in stijl en sfeer

De fotograaf behoudt dezelfde toon, stijl en vibe in alle beelden. Herkenbaarheid is een belangrijke factor.

Een topshot van een man die op een post-it aan het schrijven is terwijl er allemaal kleine elementjes op zijn bureau liggen

Personal branding fotografie

Klanten kiezen niet zomaar voor ‘een merk’. Ze kiezen voor jou! Laat zien wie je bent en maak het verschil.

Employer branding fotografie

Toon je bedrijfscultuur en trek het juiste talent aan. Fotografie als jouw geheime wapen in the war for talent.

Business branding fotografie

Positioneer jezelf duidelijk in de markt, en laat zien wie je bent als organisatie en wat je uniek maakt.